RT TV service terminated in NYC and Washington DC, SANA, Syrian State channels terminated by YouTube

From Global Research

First They Came for Alex Jones, Then for Russian Cable News RT and Syrian TV. Going to War with Russia, Syria, Iran

By Ann Garrison

September 13, 2018

Rolling Stone writer Matt Taibibi calls Alex Jones “the media equivalent of a trench-coated stalker who jumps out from behind a mailbox and starts whacking it in an intersection.” Good description but he rightly warned that “Censorship Does Not End We.”

Shortly after Alex Jones was kicked off Facebook, Twitter, and YouTube, New York City residents let me know via email and Twitter that the Russian cable news outlet RT was gone in their area. They all reported the screen message, “Programming on this network is no longer available.” One said that he had called Spectrum customer service, where a representative confirmed that RT was no longer available, but with no further information. He complained and the rep said she’d pass it upstairs.

The RT website confirmed that Charter Spectrum covers the entire NYC area and northern New Jersey. ( Actually, their website still says Time Warner, although Time Warner has been subsumed by Charter Spectrum.)

I submitted a press inquiry as to whether or not RT is still available to Charter Spectrum subscribers in Los Angeles, but had not received a response as of September 11, aka 09/11. I couldn’t help noting that I found myself reporting this on the 17th anniversary of the day that hijacked planes crashed into NYC’s Twin Towers and the Pentagon, creating an excuse for mass surveillance, the legalization of domestic psyops, and every US war since, whatever your theory as to what really happened. Trump and his administration now waffle about whether they’re fighting Syria, Russia, or terrorists, but Russia is clearly the ascendant bogeyman.

RT was taken off cable in Washington, DC on April 1st, though the Kremlin had said the move looked “illegal and discriminatory” according to US law. At the same time Bloomberg News reported the decision and the legal complexity facing cable companies who want to drop RT. That report began by citing US intelligence agencies who describe RT “as part of Moscow’s ‘state-run propaganda machine.’”

Continue reading