Prosecutors recognize another US-based NGO as ‘undesirable organization’

From RT
December 4, 2015

The Prosecutor General’s Office has recognized the US-Russia Foundation for Economic Advancement and the Rule of Law (USRF) as undesirable organization, banning Russian citizens and companies from any cooperation with it.

Agency spokesperson Marina Gridneva told reporters on Friday that the decision to put the NGO on the list of undesirable foreign organizations was made after prosecutors had thoroughly studied its work on Russian territory. She also noted that USRF is headed by a US citizen who has been banned from entering Russia until 2025.

USRF was registered in Russia in 2009 as an affiliate of the US group bearing the same name. The group states its mission as “support of market economy” and “strengthening the ties between Russian and the US.” It operates mostly through grants.

READ MORE: Prosecutors ban Soros Foundation as ‘threat to Russian national security’

Russia introduced the law on undesirable foreign organizations in late May this year. This act allows the Prosecutor General’s Office and the Foreign Ministry to create a proscribed list of “undesirable foreign organizations,” making the activities of such groups in Russia illegal. The main criterion for putting a foreign or international NGO on the list is a “threat to constitutional order and defense capability, or to the security of the Russian state.”

Non-compliance with the ban is punishable by administrative penalties, and for repeated and aggravated offenses can carry prison sentences of up to six years. Russian citizens and organizations that continue to work with banned groups would face administrative fines only.

Non-government groups in Russia and abroad criticized the new law as “exotic” and said that it could lead to Russia’s isolation from the international community. Russian sponsors of the law replied that it was more of a preventive measure and it was not targeting any particular organizations.

READ MORE: Foreign Ministry praises law banning undesirable foreign groups in Russia

Earlier this week the Prosecutor General’s Office listed George Soros’s Open Society Institute and the Open Society Institute Assistance Foundation as undesirable groups after finding them a threat to the foundations of Russia’s Constitutional order and national security.

In late July, the Russian Justice Ministry recognized the US National Endowment for Democracy as an undesirable group after prosecutors discovered the US NGO had spent millions on attempts to question the legitimacy of Russian elections and tarnish the prestige of national military service.

https://www.rt.com/politics/324719-prosecutors-recognize-another-us-based/

Advertisements

Why Russia shut down National Endowment for Democracy (NED) fronts

Global Research, July 31, 2015
Consortium News 30 July 2015

The Washington Post’s descent into the depths of neoconservative propaganda – willfully misleading its readers on matters of grave importance – apparently knows no bounds as was demonstrated with two deceptive articles regarding Russian President Vladimir Putin and why his government is cracking down on “foreign agents.”

If you read the Post’s editorial on Wednesday and a companion op-ed by National Endowment for Democracy President Carl Gershman, you would have been led to believe that Putin is delusional, paranoid and “power mad” in his concern that outside money funneled into non-governmental organizations represents a threat to Russian sovereignty.

The Post and Gershman were especially outraged that the Russians have enacted laws requiring NGOs financed from abroad and seeking to influence Russian policies to register as “foreign agents” – and that one of the first funding operations to fall prey to these tightened rules was Gershman’s NED.

The Post’s editors wrote that Putin’s “latest move, announced Tuesday, is to declare the NED an ‘undesirable’ organization under the terms of a law that Mr. Putin signed in May. The law bans groups from abroad who are deemed a ‘threat to the foundations of the constitutional system of the Russian Federation, its defense capabilities and its national security.’

“The charge against the NED is patently ridiculous. The NED’s grantees in Russia last year ran the gamut of civil society. They advocated transparency in public affairs, fought corruption and promoted human rights, freedom of information and freedom of association, among other things. All these activities make for a healthy democracy but are seen as threatening from the Kremlin’s ramparts. …

“The new law on ‘undesirables’ comes in addition to one signed in 2012 that gave authorities the power to declare organizations ‘foreign agents’ if they engaged in any kind of politics and receive money from abroad. The designation, from the Stalin era, implies espionage.”

But there are several salient facts that the Post’s editors surely know but don’t want you to know. The first is that NED is a U.S. government-funded organization created in 1983 to do what the Central Intelligence Agency previously had done in financing organizations inside target countries to advance U.S. policy interests and, if needed, help in “regime change.”

The secret hand behind NED’s creation was CIA Director William J. Casey who worked with senior CIA covert operation specialist Walter Raymond Jr. to establish NED in 1983. Casey – from the CIA – and Raymond – from his assignment inside President Ronald Reagan’s National Security Council – focused on creating a funding mechanism to support groups inside foreign countries that would engage in propaganda and political action that the CIA had historically organized and paid for covertly. To partially replace that CIA role, the idea emerged for a congressionally funded entity that would serve as a conduit for this money.

But Casey recognized the need to hide the strings being pulled by the CIA. “Obviously we here [at CIA] should not get out front in the development of such an organization, nor should we appear to be a sponsor or advocate,” Casey said in one undated letter to then-White House counselor Edwin Meese III – as Casey urged creation of a “National Endowment.”

NED Is Born

The National Endowment for Democracy took shape in late 1983 as Congress decided to also set aside pots of money — within NED — for the Republican and Democratic parties and for organized labor, creating enough bipartisan largesse that passage was assured. But some in Congress thought it was important to wall the NED off from any association with the CIA, so a provision was included to bar the participation of any current or former CIA official, according to one congressional aide who helped write the legislation.

This aide told me that one night late in the 1983 session, as the bill was about to go to the House floor, the CIA’s congressional liaison came pounding at the door to the office of Rep. Dante Fascell, a senior Democrat on the House Foreign Affairs Committee and a chief sponsor of the bill. The frantic CIA official conveyed a single message from CIA Director Casey: the language barring the participation of CIA personnel must be struck from the bill, the aide recalled, noting that Fascell consented, not fully recognizing the significance of the demand.

The aide said Fascell also consented to the Reagan administration’s choice of Carl Gershman to head the National Endowment for Democracy, again not recognizing how this decision would affect the future of the new entity and American foreign policy. Gershman, who had followed the classic neoconservative path from youthful socialism to fierce anticommunism, became NED’s first (and, to this day, only) president.

Though NED is technically independent of U.S. foreign policy, Gershman in the early years coordinated decisions on grants with Raymond at the NSC. For instance, on Jan. 2, 1985, Raymond wrote to two NSC Asian experts that

“Carl Gershman has called concerning a possible grant to the Chinese Alliance for Democracy (CAD). I am concerned about the political dimension to this request. We should not find ourselves in a position where we have to respond to pressure, but this request poses a real problem to Carl.”

Currently, Gershman’s NED dispenses more than $100 million a year in U.S. government funds to various NGOs, media outlets and activists around the world. The NED also has found itself in the middle of political destabilization campaigns against governments that have gotten on the wrong side of U.S. foreign policy. For instance, prior to the February 2014 coup in Ukraine, overthrowing elected President Viktor Yanukovych and installing an anti-Russian regime in Kiev, NED was funding scores of projects.

A second point left out of the Post’s editorial was the fact that Gershman took a personal hand in the Ukraine crisis and recognized it as an interim step toward regime change in Moscow. On Sept. 26, 2013, Gershman published an op-ed in the Washington Post that called Ukraine “the biggest prize” and explained how pulling it into the Western camp could contribute to the ultimate defeat of Russian President Putin.

“Ukraine’s choice to join Europe will accelerate the demise of the ideology of Russian imperialism that Putin represents,” Gershman wrote. “Russians, too, face a choice, and Putin may find himself on the losing end not just in the near abroad but within Russia itself.” In other words, NED is a U.S. government-financed entity that has set its sights on ousting Russia’s current government.

A third point that the Post ignored is that the Russian law requiring outside-funded political organizations to register as “foreign agents” was modeled on a U.S. law, the Foreign Agent Registration Act. In other words, the U.S. government also requires individuals and entities working for foreign interests and seeking to influence U.S. policies to disclose those relationships with the U.S. Justice Department or face prison.

If the Post’s editors had included any or all of these three relevant factors, you would have come away with a more balanced understanding of why Russia is acting as it is. You might still object but at least you would be aware of the full story. By concealing all three points, the Post’s editors were tricking you and other readers into accepting a propagandistic viewpoint – that the Russian actions were crazy and that Putin was, according to the Post’s headline, “power mad.”

Gershman’s Op-Ed

But you might think that Gershman would at least acknowledge some of these points in his Post op-ed, surely admitting that NED is financed by the U.S. government. But Gershman didn’t. He simply portrayed Russia’s actions as despicable and desperate.

“Russia’s newest anti-NGO law, under which the National Endowment for Democracy on Tuesday was declared an “undesirable organization” prohibited from operating in Russia, is the latest evidence that the regime of President Vladimir Putin faces a worsening crisis of political legitimacy,”

Gershman wrote, adding:

“This is the context in which Russia has passed the law prohibiting Russian democrats from getting any international assistance to promote freedom of expression, the rule of law and a democratic political system. Significantly, democrats have not backed down. They have not been deterred by the criminal penalties contained in the ‘foreign agents’ law and other repressive laws. They know that these laws contradict international law, which allows for such aid, and that the laws are meant to block a better future for Russia.”

The reference to how a “foreign agents” registration law conflicts with international law might have been a good place for Gershman to explain why what is good for the goose in the United States isn’t good for the gander in Russia. But hypocrisy is a hard thing to rationalize and would have undermined the propagandistic impact of the op-ed.

So would an acknowledgement of where NED’s money comes from. How many governments would allow a hostile foreign power to sponsor politicians and civic organizations whose mission is to undermine and overthrow the existing government and put in someone who would be compliant to that foreign power?

Not surprisingly, Gershman couldn’t find the space to include any balance in his op-ed – and the Post’s editors didn’t insist on any.

Investigative reporter Robert Parry broke many of the Iran-Contra stories for The Associated Press and Newsweek in the 1980s. You can buy his latest book, America’s Stolen Narrative, either in print here or as an e-book (from Amazon and barnesandnoble.com). You also can order Robert Parry’s trilogy on the Bush Family and its connections to various right-wing operatives for only $34. The trilogy includes America’s Stolen Narrative. For details on this offer, click here.

http://www.globalresearch.ca/why-russia-shut-down-national-endowment-for-democracy-ned-fronts/5466119

“Swarming adolescents”, technology, branding, NGOs – US/NATO regime change operations

By Brandon Turbeville
Activist Post
April 9, 2015

As NATO-backed protests were beginning to take off in Ukraine after then-president Viktor Yanukovich agreed to accept a financial deal with Russia as opposed to the greater integration/austerity package proposed by the European Union, evidence of US involvement in the Euromaidan color revolution began to surface in the Ukrainian Rada.

Indeed, early on, there were individuals in the Ukrainian government who recognized that there was an international and NATO-centered plot at work in their country designed to overthrow the President and other elected officials using “swarming adolescents” and other more violent elements of protest and destabilization.

While color revolutions are often manifested through a variety of channels — the National Endowment for Democracy, USAID, IRI, NDI, are just a few examples, — there were a number of relatively new participants in the game of national destabilization at play in Ukraine this time around.

For instance, even something as a seemingly innocuous “TechCamp” acted as a front for the color revolution apparatus in Ukraine. While the “TechCamp” concept is one that is presented as bringing influential and important members of the public together with members of the technology community for the purposes of greater training and understanding, the truth is that these “TechCamps” are actually operations used to disseminate methodologies for the implementation of color revolutions throughout the target country.

This was recognized early on by Oleg Tsarev, former Deputy of Ukraine and now a member of the separatist parliament in Eastern Ukraine. In November, 2013, before he was ousted from his position in the Ukrainian government, Tsarev attempted to warn the Rada of the involvement of the West with the protests taking off in Ukraine and the use of the “TechCamp” as a tool of destabilization.

[Transcript — http://vineyardsaker.blogspot.com/2015/01/must-watch-ukrainian-deputy-us-to-stage.html%5D

Tsarev took his chance to speak to the Rada amongst howls of protest and managed to produce a speech that ultimately went unheeded to say the least. He stated,

In my role as a representative of the Ukrainian people…activists of the public organisation “Volya” turned to me…providing clear evidence…that within our territory…with support and direct participation…of the US Embassy in Kiev…the “TechCamp” project is realised…under which preparations are being made for a civil war in Ukraine.

The “TechCamp” project prepares specialists for information warfare…and the discrediting of state institutions using modern media…potential revolutionaries……for organising protests…and the toppling of the State Order.

The project is currently overseen and under the responsibility…of the US ambassador to Ukraine…Geoffrey R. Pyatt.

After the conversation with the organisation “Volya“… I have learned…that they succeeded to access Facilities in the project “TechCamp“…disguising as a team of IT specialists.

To their surprise, briefings on peculiarities of modern media were held.

American instructors explained how social networks and Internet technologies…can be used for targeted manipulation of public opinion…as well as to activate protest potential…to provoke violent unrest on the territory of Ukraine…Radicalisation of the population and triggering of infighting.

American instructors show examples of successful use of social networks…used to organise protests…in Egypt, Tunisia and Libya.

“TechCamp” representatives currently hold conferences throughout Ukraine. A total of five events have been held so far.

About 300 people were trained as operatives, which are now active throughout Ukraine.

The last conference “TechCamp” took place on 14 and 15 November 2013…in the Heart of Kiev on the territory of the US Embassy!

You tell me which country in the world would allow…a NGO to operate out of the US Embassy?

This is disrespectful to the Ukrainian government, and against the Ukrainian People!

I appeal to the Constitutional Authorities of Ukraine with the following question:

Is it conceivable that representatives of the US Embassy…which organise the “TechCamp” Conferences…misuse their diplomatic mission?

At this point, Tsarev was interrupted to the point that the officer chairing the session was forced to intervene in order to restore order and allow him to continue.

He picked back up where he left off and finished his statement. Tsarev said,
Continue reading

Hungary’s Viktor Orban: Washington’s new enemy image

This article was written before the South Stream pipeline was stopped.

From New Eastern Outlook Journal, November 21, 2014
By William Engdahl
http://journal-neo.org/2014/11/21/hungary-s-viktor-orban-washington-s-new-enemy-image/

Hungary and its populist nationalist Prime Minister Viktor Orban have come into the cross-hairs of Washington’s political elites. His sin? Not buckling under to the often destructive diktats of the Brussels EU Commission; attempting to define a Hungarian national identity. But his cardinal sin is his deepening relationship with Russia and his defiance of Washington in signing an agreement with Gazprom for bringing the Russian South Stream gas pipeline into the EU via Hungary.

Orban has himself undergone a political journey since he was elected as Hungary’s second-youngest Prime Ministers in 1998. Back then he oversaw the entry of Hungary along with Poland and the Czech Republic into NATO over Russia’s protest, and into the EU. As Prime Minister during far more prosperous economic times in the EU, Orban cut taxes, abolished university tuition for qualified students, expanded maternity benefits, and attracted German industry with low-cost Hungarian labor. One of his American “advisers” then was James Denton, linked with the Color Revolution Washington NGO, Freedom House. Orban seemed the darling of Washington’s neo-cons. In 2001 he was given the neoconservative American Enterprise Institute’s Freedom Award.

But in 2010 after six years in the opposition, Orban returned, this time with a resounding majority for his Fidesz-Hungarian Civic Union Party, Fidesz for short. In fact Fidesz won a 68% supermajority in Parliament, giving it the necessary votes to alter the Constitution and pass new laws, which it did. Ironically, in a case of the pot calling the kettle black, the United States Obama Administration and the European Parliament for placing too much power in the hands of Fidesz. Orban was accused by Daniel Cohn-Bendit of the European Greens of making Hungary on the model of Venezuela’s Hugo Chavez. He was definitely not playing by the approved Brussels Rulebook for politically submissive EU politicians. Fidesz began to be demonized in EU media as the Hungarian version of United Russia and Orban as the Hungarian Putin. That was in 2012.

Now it’s getting alarming for the Atlanticists and their EU followers. Orban has defied EU demands to stop construction of Russia’s important South Stream gas pipeline.

Russia’s South Stream gas pipeline would guarantee EU gas together with German-Russian Nord Stream that could bypass the war in Ukraine something Washington bitterly opposes for obvious reasons

Last January Orban’s government announced a € 10 billion deal with the Russian state nuclear energy company to refurbish Hungary’s only nuclear power plant at Paks, originally built during the Soviet era with Russian technology.

That caused some attention in Washington. Similarly when Orban criticized the United States this past summer for failing to ultimately resolve the global financial crisis its banks and its lax regulation caused, and praised China, Turkey and Russia as better models. He declared in words not too different from what I have often used that Western democracies, “will probably be incapable of maintaining their global competitiveness in the upcoming decades and will instead be scaled down unless they are capable of changing themselves significantly.” In addition, Orban’s government managed to free Hungary from decades of devastating IMF bondage. In August 2013, the Hungarian Economic Ministry announced that it had, thanks to a “disciplined budget policy,” repaid the remaining €2.2 billion owed to the IMF. No more onerous IMF-forced state privatizations or conditionalities. The head of the Hungarian Central Bank then demanded the IMF close its offices in Budapest. In addition, echoing Iceland, the State Attorney General brought charges against the country’s three previous prime ministers because of the criminal amount of debt into which they plunged the nation. That’s a precedent that surely causes cold sweat in some capitals of the EU or Washington and Wall Street.

But the real alarm bells rang when Orban and his Fidesz party approved a go-ahead, together with neighboring Austria, of the South Stream Russian pipeline, ignoring EU claims it violated EU rules. Orben proclaimed at a meeting with Germany’s Horst Seehofer in Munich on November 6, “”Es lebe die österreichisch-ungarische Energiemonarchie” („The Austro-Hungarian Energy Monarchy Lives.“)

The US elites sounded the alarm immediately. The ultra-establishment New York Times ran a lead editorial, “Hungary’s Dangerous Slide.” They declared, “The government of Prime Minister Viktor Orban of Hungary is sliding toward authoritarianism and defying the fundamental values of the European Union — and getting away with it.”

The Times revealed the real cause of Washington and Wall Street alarm: “Hungary’s most recent expression of contempt for the European Union is its passage of a law on Monday that clears the way for Russia’s South Stream natural gas pipeline to traverse Hungary. The new law is in clear violation of the European Parliament’s call in September for member states to cancel South Stream, and of the economic sanctions against Russia imposed by the European Union and the United States after Russia’s actions in Ukraine. Instead of issuing tepid expressions of concern over antidemocratic policies, the European Union should be moving to sanction Hungary. Jean-Claude Juncker, the president of the European Commission, should exercise his power to force Mr. Navracsics to resign.” Tibor Navracsics, has just been named the new European Commissioner of Education, Culture, Youth and Sport, a post in Brussels that has arguably little to do with gas pipelines.

Next we can expect the National Endowment for Democracy and the usual US Government-backed NGO’s to find an excuse to launch mass opposition protests against Fidesz and Orban for his unforgivable crime of trying to make Hungary’s energy independent of the US-created insanity in Ukraine.

F. William Engdahl is strategic risk consultant and lecturer, he holds a degree in politics from Princeton University and is a best-selling author on oil and geopolitics, exclusively for the online magazine “New Eastern Outlook”
First appeared: http://journal-neo.org/2014/11/21/hungary-s-viktor-orban-washington-s-new-enemy-image/

 

US funds “Occupy Central” in Hong Kong, promotes sedition

Image: While the Washington Post would have readers believe National Endowment for Democracy (NED) is in the business of promoting “freedom of expression” and “democracy” the corporate-financier interests represented on NED’s board of directors are anything but champions of such principles, and are instead notorious for principles precisely the opposite. 

He [McCain] said, “A year ago, Ben-Ali and Gaddafi were not in power. Assad won’t be in power this time next year. This Arab Spring is a virus that will attack Moscow and Beijing.” McCain then walked off the stage.
http://www.theatlantic.com/international/archive/2011/11/the-arab-spring-a-virus-that-will-attack-moscow-and-beijing/248762/

US Now Admits it is Funding “Occupy Central”
By Tony Carlucci
Land Destroyer Report,  October 1, 2014

Just as the US admitted shortly after the so-called “Arab Spring” began spreading chaos across the Middle East that it had fully funded, trained, and equipped both mob leaders and heavily armed terrorists years in advance, it is now admitted that the US State Department through a myriad of organizations and NGOs is behind the so-called “Occupy Central” protests in Hong Kong. 

The Washington Post would report in an article titled, “Hong Kong erupts even as China tightens screws on civil society,” that:

Chinese leaders unnerved by protests elsewhere this year have been steadily tightening controls over civic organizations on the mainland suspected of carrying out the work of foreign powers.

The campaign aims to insulate China from subversive Western ideas such as democracy and freedom of expression, and from the influence, specifically, of U.S. groups that may be trying to promote those values here, experts say. That campaign is long-standing, but it has been prosecuted with renewed vigor under President Xi Jinping, especially after the overthrow of Ukrainian President Viktor Yanukovych following months of street demonstrations in Kiev that were viewed here as explicitly backed by the West.

The Washington Post would also report (emphasis added):

One foreign policy expert, who spoke on the condition of anonymity to discuss a sensitive subject, said Putin had called Xi to share his concern about the West’s role in Ukraine. Those concerns appear to have filtered down into conversations held over cups of tea in China, according to civil society group members.

“They are very concerned about Color Revolutions, they are very concerned about what is going on in Ukraine,” said the international NGO manager, whose organization is partly financed by the National Endowment for Democracy (NED), blamed here for supporting the protests in Kiev’s central Maidan square. “They say, ‘Your money is coming from the same people. Clearly you want to overthrow China.’ ”

Congressionally funded with the explicit goal of promoting democracy abroad, NED has long been viewed with suspicion or hostility by the authorities here. But the net of suspicion has widened to encompass such U.S. groups as the Ford Foundation, the International Republican Institute, the Carter Center and the Asia Foundation. 

Of course, NED and its many subsidiaries including the International Republican Institute and the National Democratic Institute do no such thing as “promoting democracy,” and instead are in the business of constructing a global network of neo-imperial administration termed “civil society” that interlocks with the West’s many so-called “international institutions” which in turn  are completely controlled by interests in Washington, upon Wall Street, and in the cities of London and Brussels.

The very concept of the United States ”promoting democracy” is scandalous when considering it is embroiled in an invasive global surveillance scandal, guilty of persecuting one unpopular war after another around the planet against the will of its own people and based on verified lies, and brutalizing and abusing its own citizens at home with militarized police cracking down on civilians in towns like Ferguson, Missouri – making China’s police actions against “Occupy Central” protesters pale in comparison. “Promoting democracy” is clearly cover for simply expanding its hegemonic agenda far beyond its borders and at the expense of national sovereignty for all subjected to it, including Americans themselves.

In 2011, similar revelations were made public of the US’ meddling in the so-called “Arab Spring” when the New York Times would report in an article titled, “U.S. Groups Helped Nurture Arab Uprisings,” that:

A number of the groups and individuals directly involved in the revolts and reforms sweeping the region, including the April 6 Youth Movement in Egypt, the Bahrain Center for Human Rights and grass-roots activists like Entsar Qadhi, a youth leader in Yemen, received training and financing from groups like the International Republican Institute, the National Democratic Institute and Freedom House, a nonprofit human rights organization based in Washington.

The article would also add, regarding NED specifically, that:

The Republican and Democratic institutes are loosely affiliated with the Republican and Democratic Parties. They were created by Congress and are financed through the National Endowment for Democracy, which was set up in 1983 to channel grants for promoting democracy in developing nations. The National Endowment receives about $100 million annually from Congress. Freedom House also gets the bulk of its money from the American government, mainly from the State Department.

Pro-war and interventionist US Senator John McCain had famously taunted both Russia’s President Vladimir Putin and President Xi Jinping’s predecessor in 2011 that the US subversion sweeping the Middle East was soon headed toward Moscow and Beijing. The Atlantic in a 2011 article titled, “The Arab Spring: ‘A Virus That Will Attack Moscow and Beijing’,” would report that:

He [McCain] said, “A year ago, Ben-Ali and Gaddafi were not in power. Assad won’t be in power this time next year. This Arab Spring is a virus that will attack Moscow and Beijing.” McCain then walked off the stage.

Considering the overt foreign-funded nature of not only the “Arab Spring,” but now “Occupy Central,” and considering the chaos, death, destabilization, and collapse suffered by victims of previous US subversion, “Occupy Central” can be painted in a new light – a mob of dupes being used to destroy their own home – all while abusing the principles of “democracy” behind which is couched an insidious, diametrically opposed foreign imposed tyranny driven by immense, global spanning corporate-financier interests that fear and actively destroy competition. In particular, this global hegemon seeks to suppress the reemergence of Russia as a global power, and prevent the rise of China itself upon the world’s stage.

The regressive agenda of “Occupy Central’s” US-backed leadership, and their shameless exploitation of the good intentions of the many young people ensnared by their gimmicks, poses a threat in reality every bit as dangerous as the “threat” they claim Beijing poses to the island of Hong Kong and its people. Hopefully the people of China, and the many people around the world looking on as “Occupy Central” unfolds, will realize this foreign-driven gambit and stop it before it exacts the heavy toll it has on nations that have fallen victim to it before – Libya, Syria, Ukraine, Egypt, and many others.

Source:
http://landdestroyer.blogspot.ca/2014/10/us-now-admits-it-is-funding-occupy.html

Also:
http://www.globalresearch.ca/us-now-admits-it-is-funding-occupy-central-in-hong-kong/5405680